Ledig till den 13 och paniken börjar bli mindre

          Publicerad 2008-08-07, 23:02:32 / ♥ Dagbok
Så man kanske ska börja leva snart. Jag menar, blondinbella var med om ett övergrepp, hon har kommit över det. Det var läskigt i fredags, alla har sagt att jag hade tur men hur länge ska jag egentligen traggla det? Det blir inte bättre av det, det som har hänt det har hänt så är det.
Är glad över dessa dagar som jag har haft i Östersund med min mor och min syster, jag har faktiskt inte tänk onödigt mycket på olyckan utan faktiskt mått bra och levt mitt liv. Jag är tacksam, verkligen, tacksam för att jag sitter här idag och kan fortsätta mitt liv tillsammans med alla de som förgyller mitt liv varje dag  såsom min familj, släkt och mina vänner. Ni är mitt liv och tack för att ni finns!

Börjar jobba den 13, känns inte som om att jag är redo på något vis mentalt men det kommer väl, är tacksam för att jag ens har något jobb. Får se vart det leder mig, om jag kanske har en liten framtid i detta nu så att jag har en inkomst, speciellt nu då jag verkligen behöver pengar!

Imorgon hade jag tänkt sova ut, har ändå inget bättre för mig och tänker inte ta för mig något bättre än det. Ska mysa hela dagen och kvällen.

Nästa helg är det släktträff och just nu känns det inte som om att jag ens vill fara på den. Jag vet inte vilken reaktion har, vilka som vet och vilka som skulle dömma, tjata och påminna mig hela tiden så att jag inte kan få ro och ha kul och se fram emot kvällen tillsammans med min släkt. Får se hur det blir, vad jag känner närmre helgen.

Har spenderat väldigt mycket pengar, men har typ inte shoppat något på år, inte på riktigt! Så nu unnade jag mig, det är mine egna förtjänade pengar, som jag har klivit upp på morgonen för att tjäna så varför ska jag inte få slösa och skämma bort mig lite. Dock är det slut på slösandet, för nu ligger jag i skuld.



Sen vet jag inte alls vad jag ska göra, angående mitt val. Makten ligger nu i mina händer och vad ska jag göra med den? Vad vill jag göra, för nu kan jag verkligen göra det jag själv känner är rätt och då är det typiskt att jag inte ens vet vad som känns rätt. Jag får bara ont i huvudet då jag tänker på det, så jag har iaf beslutat att sluta göra det för ett tag och se vad som händer.

Nej, jag ska gå tillbaka till min säng. Kommer försöka uppdatera oftare, känner att jag behöver det med tanke på detta inlägg, alla ord bara kommer och allt känns lättare. Bearbeta allt, för det har jag egentligen inte gjort, jag har förträngt, glömt, sovit bort alla tankar. Nu ska jag bemöta allt, fundera och sedan släppa det. Nogtänkt, ont i mitt lilla akvarium!

pusshej!

Kommentarer
0 KOMMENTARER   



KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0