Blogg är en stor del av mitt liv

          Publicerad 2008-10-05, 20:56:56 / ♥ Dagbok
men inte på det vis som jag skulle ha vilja. Läser massor med bloggar, har alltid några bloggar som jag helst vill läsa varje dag för att hänga med men som jag bara hinner läsa lite då och då, dock skriver jag aldrig själv.
Varför?
Jo, för det händer inte så speciellt mycket i mitt liv. Jag kliver upp på morgonen, går ner på jobbet. Slutar sedan jobbet och innan jag går hem så handlar jag middagen och lagar den. Ser någon film eller ser på tv, kanske träffar någon bekant och sedan somnar jag för att göra om allt igen.

Hur kul är det att läsa om det?

De bloggar som jag läser är väl inte världens kändisar som bara publiserar skandal på skandal eller skriver något så otroligt korkat var och varannan dag. De är vanliga människor men som ändå har ett intressant liv, enligt mig. De har intresse i mode och skriver om det, intresse i inredning och lägger ut bilder och diskuterar om det, har barn där de använder bloggen för att visa vilka framgångar deras barn gör, ja, det är allt möjligt.

Det känns verkligen som om att jag bara har bloggen för att kunna klaga och jag har inte ens varit på så dåligt humör på sista tiden att jag har haft något att klaga över. Har heller inte hänt något kul som jag ville skriva om så det har varit väldigt glest med uppdateringar. Känns så trist då jag går in på andras bloggar och ser hur mycket de har att skriva om och hur ofta de har tid och ork att sitta vid datorn. För ibland är jag inte ens i närheten av en dator och hur ska jag då kunna uppdatera? Jag har inte något behov att sitta vid datorn var eviga dag och därmed heller inget behov av att skriva i bloggen var eviga dag.

Ibland får man perioder då man har peppen till att skriva och om man inte har den där peppen så förstår jag inte varför man skriver ändå. För hur meningslöst är det inte att bara gå in och skriva "hej, jag lever, har inget roligt att skriva så orkar inte skriva så mycket. Ha en bra dag, hejdå!" Jag förstår de större bloggarna som faktiskt tjänar pengar på det, då blir det mer som ett jobb, precis som jag kliver upp och sköter mitt jobb om dagarna. Men hade man tjänat pengar på att skriva hade man nog varit mer engagerad att skriva, kanske hittat på mer för att liva upp bloggen.

Ville ändra designen förr, vill det än men det känns som om att det blir så svårt att hitta bilder och engagera sig i det också då man ändå aldrig skriver.

Jag har ganska många läsare, speciellt under de perioder som man skriver, vilket är ganska logiskt. Det känns trist då man väl har några som står bakom och känner intresset att läsa det jag skriver än om det inte är intressant och så slutar man helt plötsligt skriva. Jaja, vet egentligen inte vad jag vill säga med detta, bara tomt pladder som vanligt, kanske försöker intala mig själv att bestämma mig om jag ska ha kvar bloggen eller bara skippa den helt, som med allt annat. Struntar även i hur många som har läst ända ner hit, för det är ju upp till var och en hur mycket man orkar bry sig om tomma ord och bara skumt pladder. Men jag har väl fått ut något av det iaf, det var skönt att få skriva av sig.

Nej, nu ska jag hjälpa syster. Ha en bra dag!

pusshej!

Kommentarer
2 KOMMENTARER   


Dress Like a Princess säger:
    2008-10-08 | 08:17:54

Godmorgon :)

ha en bra dag

Emma säger:
    2008-10-10 | 17:35:01

händer det så mycke i mitt liv då? ;P


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0