Året 2009

          Publicerad 2009-12-30, 02:45:11 / ♥ Dagbok
Ska försöka göra någon tillbaka blick på året som gått, men inte har det hänt så speciellt mycket roligt så det får bli som det blir :)



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Åkte på semester själv, utan familjen. Första året inom arbetslivet, alltså inget lov så lyckades få tre veckor som jag och älsk spenderade på bästa sätt. Vi tog en roadtrip ner till bland annat Borlänge, Leksand. Vi badade, gick på bio, åt på fina restauranger och bara var. Det var den bästa tiden på hela året tror jag.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag är en sådan tråkig person som inte har några nyårslöften. Tror jag ska bryta det för i år. Har faktiskt ett riktigt bra löfte i åtanke, så får se vad det blir med det :) Det avslöjar jag hur som haver inte här än så länge :)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, min brors ex som jag tycker så väldigt mycket om fick sitt andra barn alldeles nyligen sedan är en gammal arbetskollega/vän gravid nu :) Tycker det ploppar ut bebisar åt alla håll, riktigt kul!

4. Dog någon som stod dig nära?

Min mormors bror dog i December, vi stod väl inte så nära varandra men vi var ju ändå släkt.

5. Vilka länder besökte du?

Har inte åkt någon längre sträcka, inte utanför Sveriges ramar iaf.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?

Att få resa, då förra frågan kom på tal. Sedan hitta någonstans att grena vidare på, hitta mitt kall om man så vill kalla det.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

30 Juli. Det var då Sammy tog med mig på en överraskning i födelsedagspresent. Hotell med champange, fruktkorg. Blev bjuden på mat och bio och allt var helt underbart. Länk!

8. Vad var din största framgång 2009?

Att jag gick på min första arbetsintervju någonsin och fick jobbet direkt. Det var lycka, men även att jag tog modet till att säga upp mig från jobbet då jag mådde så otroligt dåligt av det.

9. Största misstaget?

Att vara så cynisk och trångsynt. Jag har inte tagit vara på människor i min omgivning då energin har varit på noll många gånger. Ett riktigt stort misstag. Man räcker inte till alla gånger.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

I och med dålig lokal på jobbet så tror jag att jag utvecklade någon sorts mögelallergi. Sedan dess har min ena näsborre blivit konstant tät på nätterna, riktigt jobbigt. Annars så blev det mycket migrän av den där lokalen, men utöver det så har jag inte varit med sjuk än vanligt. Fick då inte baconfebran iaf :)

11. Bästa köpet?

Helt klart min mobil. Det är verkligen en Cillatelefon, en vän som kommer att följa mig i många år.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Det är nog kläder, har köpt hur mycket kläder som helst.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Semestern tillsammans med Sammy gav mig ren lycka, sedan har jag fått träffa min mamma på riktigt vilket man knappt har gjort på 25 år. Vi har blivit en familj som kan äta middag tillsammans igen, utan att någon saknas var och varannan dag.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

Semestersångerna så som; Kevin Rudolf - Welcome to the World, Henok Achido Feat. Sophia Somajo - Pusher , Nelly P.Diddy & Murphy Lee - Shake Ya Tailfeather och DJ Shadow feat Mos Def - Six Days. Detta är bara några av låtarna 2009. (Länk! om du vill lyssna på låtarna!)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Garanterat mer glad.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Träffat alla vänner, hälsat på farmor mer, hälsat på bror mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Grubblat, grubblar alltid för mycket!

18. Hur tillbringar du julen?

Med familjen och ibland med hela den närmsta släkten. Har alltid mysigt och roligt på jul.

19. Blev du kär i år?

Jag blev kär för tre år sedan och är kär fortfarande idag i samma person.

20. Favoritprogram på TV?

Oj, många, Desperata husfruar, 2½ men, greys m.fl.

21. Bästa boken du läste i år?

Utan tvekan The Twilight Saga, alla fyra.

22. Största musikaliska upptäckten?

Oj, ingen aning. Tråkigt svar ..

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Lapplandsringen i guld önskade jag mig och den fick jag också. Ingraverat "Cecilia 20 är". Tar aldrig av mig den. (Tack än en gång mamma och pappa) Länk! med info

25. Något du önskade dig men inte fick?

Inte det!

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Firade med syster, sammy och kusin då min morfar opererades samma dag. Så vi gjorde en tårta och hade kul på kvällen. Var helt klart nöjd och så tror jag nog att det bringade lite tur då han opererades på min dag.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nej, jag är väldigt nöjd över hur det har varit.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Ledigt, bekvämt, cilligt och snyggt (tycker jag personligen sen om någon annan misstycker skiter jag i :P)

29. Vilken kändis var du mest sugen på?

Hmm, Sammy är min stjärna!

30. Vem saknade du?

Mormor och farfar, alltid!

31. De bästa nya människorna du träffade?

Utan tvekan mina gamla kollegor på jobbet, Hanna och Therese. Underbara människor, synd att man inte träffar dem så ofta :/





Kommentarer
1 KOMMENTARER   


Therese säger:
    2009-12-30 | 11:37:09

Tur att du klipper dig i villis så kanske vi få surra av oss flera ggr =)... du ha ju hunni me en hel del under året ;) Haha jaaa vi satt å spelade finans. tyckte ja hade blive lurad av Thomas nær vi køpte de. jag ville egentligen ha monopol men han sa att finans va sååå bra. nær vi kom hem å ja insåg att de va aktier å skit vart ja ju besviken :p men de visade sig va riktigt kul faktiskt ! vad blev de till nyår ? umeå ? =)


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0