Pressen på mig själv

          Publicerad 2009-01-06, 19:01:07 / ♥ Dagbok
Jag tror att jag är den enda i min omgivning som har en sådan otrolig press på mig själv när det gäller framtiden. Det ska alltid vara något och man får aldrig riktigt koppla av och fundera ut vad fan man vill göra. Mitt mål med min framtid är att hitta ett jobb som jag trivs nog bra med så att jag inte har ångest varje gång jag kliver upp. Folk har skrattat och tyckt att det har varit det löjligaste de någonsin har hört, "vem har någonsin lyckats med det? Det kommer du nog aldrig kunna uppnå". Det är inte omöjligt, ska inte vara omöjligt och jag ska lyckas med det. No matter what!

Jag önskar bara att man blev lämnad ifred, fick tänka själv och slippa den ständiga diskutionen om NÄR jag ska plugga, inte om. Jag skulle nästan skita i det totalt bara för att göra alla förbannad, visa att det är MITT val och ingen annans. Jag önskar jag slapp denna ständiga press!!!

Kommentarer
1 KOMMENTARER   


vicky säger:
    2009-01-06 | 20:48:02

Klart att det finns såna människor, min mamma är väl ett bra exempel. Hon gör det hon tycker om och har det som yrke. Vad är livskvalitét om man inte trivs med det man gör? Gör det som du känner för och inte det som andra tycker. puss!


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0