Om telefonförsäljare!

          Publicerad 2009-07-08, 10:42:08 / ♥ Dagbok

 Fick en kommentar igår

Haha, jag avskyr telefonförsäljare, de letar upp och snor ens nummer trots att man har nix, de ringer sena kvällar och propsar på att man ska ha något när man sagt nej flera gånger! De är avskyvärda!

Det finns två sorters människor man ringer till, de som tror att vi ringer för att jävlas och är bara så elak som de kan bli och orättvisa eller de som faktiskt inser och tänker längre än näsan räcker att det är ett jobb, att många är arbetslösa i dagens samhälle och att inte ens de själva skulle tacka nej till ett jobb.

Sedan finns det två sorters telefonförsäljare, de som prackar och "fulsäljer" som man säger och de som är glad över att de har ett jobb, gör det de ska och tackar ändå snällt när de får ett nej.

Det är trots allt endast ett jobb, ett jobb som ger pengar varje månad till de som t.ex har barn, nyss köpt hus, nyss gift sig, de som sparar till framtida studier osv osv. Den som vill leva ett normalt liv det vill säga. Ja, vissa telefonförsäljare är dum i huvudet, men det är så många som drar alla över en kant och det tycker jag är fel. Jag prackar inte, jag tvingar ingen, jag är aldrig otrevlig och ber om ursäkt om jag stör och ändå finns det så många tragiska människor som skriker åt en, dra åt helvete och gå och dö. Endast för att jag ska kunna tjäna pengar, så att jag kan ha en framtid. Jag börjar undra om det egentligen är värt det, kanske jag ska gå som en fattiglapp istället.

Det blir jag förbannad över!!!


Kommentarer
6 KOMMENTARER   


simone säger:
    2009-07-08 | 10:49:28

Sv: Det är ju sant iofs! Jag har bara aldrig någonsin i hela mitt liv stött på en trevlig säljare som inte ringer trots att man har nix och andra spärrningslinjer. Jag tror dessa människor är väldigt få, jag har inte haft turen att träffa någon bara :)

CD säger:
    2009-07-08 | 11:09:51

Håller med =/

simone säger:
    2009-07-08 | 11:26:39

Sv: Ja, jag har nog det :) Förstog inte sammanhanget riktigt, men är du försäljare själv? :)

Lisa säger:
    2009-07-08 | 11:44:48

Det jag tror inte många fattar är att det inte på något sätt är vårat fel om vi råkar ringa dem trots att de är med i nix. Vi köper listorna från någon och då är det deras ansvar att inte ge ut några nummer som finns med i nix. Vi kan inte se någonstans att det står "den här personen är med ni nix" men om det är någon som vänligt förklarar det för mig så ber jag ju självklart om ursäkt och markerar den som nixad.

Anonym säger:
    2009-07-08 | 11:45:53

det ringde nyss en telefonförsäljare till mig på jobbet. Vi gaggade på om allt möjligt, väder och vind och någon fotbollstränare som tydligen hade samma namn som min chef.

Han var störtskön och gjorde min dag :)

Andrea säger:
    2009-07-08 | 12:23:28

Stå på dig gumman!


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0