Namnet Cecilia!

          Publicerad 2009-06-22, 16:51:13 / ♥ Det visste ni inte!
Ja, för även om det står gabriellaj.blogg.se så är mitt tilltalsnamn Cecilia. Då kanske ni undrar varför jag heter gabriella på bloggen, det är mitt mellannamn och Cecilia var upptaget och hade inte en så stor fantasi när jag skulle komma på namn på bloggen så det fick bli Gabriella. Heter Maj också så jag hade väl en valmöjlighet men det var ganska givet att jag hellre hette Gabriella :P Så mitt namn är alltså Maj, Cecilia Gabriella Jonsson :)

Lite info! :)

Cecilia

Kvinnliga bärare
Antal: 61830
Av barnen födda år 2002 var det 616 stycken flickor som fick namnet och av dessa fick 106 det som tilltalsnamn.


Ursprunget från namnet är egentligen ett romerskt släktnamn. Cecilia anses komma av ordet caecus. Betydelsen är blind eftersom stamfadern lär ha varit blind.
Sidoform är Cicilia och en förenklad form är Sissela. Olika smekformer är Cissa, Cissi och Cilla.


Namnsdag
22 November




En Cecilia :)


Tycker det är jätteintressant med namn, roligt att veta. Mitt namn är på 24e plats då det gäller antalet bärare. det trodde jag aldrig :)


Sammy

Manliga bärare
Antal: 479
Av barnen födda år 2002 var det 17 stycken pojkar som fick namnet och av dessa fick 10 det som tilltalsnamn.


Kvinnliga bärare
Antal: 6
Det var ingen flicka som föddes år 2002 som fick detta namn.


Info
Sammy är ett smeknamn för namnet Samuel.




En Sammy :)


Sammy är ett fint namn tycker jag :) och han heter Maradona i mellannamn :P Ja, hans pappa är fotbollstokig ;)


Undra om jag är den enda som inte har tagit ut speciella namn som mina ungar ska heta i framtiden. Tycker alla andra redan vet :P haha.

Vill ni också kolla erat namn kan ni kolla in denna sida! *Klick!*




Länkar till gratissidor som verkligen är värt!

Gratis5, Gratis mode, Gratis bio, Freestreet!

Kommentarer
0 KOMMENTARER   



KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0