En nära-döden-upplevelse utan dess like!

          Publicerad 2009-05-13, 12:50:55 / ♥ Hunden Ellie


Jag och Ellie gick mot skogen, ja, vi har en liten skog precis bakom huset. Allt var frid och fröjd och Ellie skuttade mer än vanligt och var så glad över att få komma ut i den friska luften och skogen som doftar alla slags djur och människor. Precis då Ellie går lite åt sidan för att göra the nr.1 så ser jag ett gigantiskt mörkt huvud längre ner mot stigen. Ett stort mörkt huvud med en ljusare del på bröstkorgen. Jag tyckte att den hade ett beteende som liknade ett stort djur som vi alla vet luffsar omkring bakom husen där vi bor. Den har tagit ett och annat rådjur förutom de gånger då lon har gjort det.

Det första jag tänker på är att vi kommer dö. herregud, detta djur har ju tidigare jagat en person som var ute och cyklade i Lajksjön. Vafan kommer den inte göra med mig då. Jag ser Ellie, som inget vet, som tror att allt är lugnt och att allt är som vanligt. Men innan jag har hunnit tänka mer så har jag henne i min famn och jag springer snabbare än vad jag någonsin har gjort tidigare. Var inne igen på bara några sekunder. Skriker till mamma som fortfarande ligger i sängen

-DET ÄR EN BJÖRN I SKOGEN!!!
- Nej nu skojar du! Säger mamma.
- NEJ, DET ÄR EN BJÖRN! NERE VID STIGEN!

medan mamma börjar klä på sig så står jag och tittar genom persiennerna och då ser jag en människa, det första jag tänker på är att jag borde öppna dörren och börja skrika att han måste springa för att annars blir han uppäten av en björn. Men sekunden innan jag lägger handen på handtaget så ser jag en svart skugga, det var en stor, gigantisk.........hund. Och hjärtat slutar slå så snabbt. Jag vänder mig om och hittar då ett par ögon som tittar på mig med förvåning i ögonen, det är nästan så att jag kan se att Ellie tänker:

-Men knäppskalle, vad gör du för något egentligen!


Kommentarer
2 KOMMENTARER   


Therese säger:
    2009-05-13 | 12:57:11

haha jaaa.. men va vet man, björnarna e ju överallt nu för tiden! Tom efter elljus spåret här på villis... inte nu i vår, men i höstas, å de va bara där ja ha motionerat... våpga inte mig på de iår ;p

Andrea säger:
    2009-05-13 | 13:51:19

Men jisses jag skulle ha dött!


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0