Politik

          Publicerad 2009-05-18, 18:56:19 / ♥ Dagbok
Jag har, som alla i min närhet vet, inte ett dugg för politik. Men ju mer jag lyssnar på radion och vad moderaterna håller på med och planerar. Jag blir seriöst rädd.!

Läste igenom ett inlägg om Blondinbella skrivit angående moderaterna i och med att hon är ju väldigt engagerad i detta.

Det som är under är en kommentar som en person har skrivit till hennes inlägg och jag måste säga att majoriteten av dessa kommentarer är snarlik denna av de jag har läst och jag gick väl löst igenom kanske 100 av 573 st.



"OK Fröken Isabella, först och främst vill jag påpeka en sak, du verkar ju inte ha en aning om vad du pratar om, är det sånt ni lär er på era möten?


Nu ska jag försöka ta mig 5 min av mitt liv och förklara en väldigt enkel sak för dig.

Moderat/Alliansen är högern, till skillnad från motsatsen vänstern, och vad står vänstern för i grund och botten? kommunism (Marxism) En ideologi från Karl Marx, läs inte wikipedia eller vad dina underbara nyexaminerade lärare från Jensen påstår, läs kapitalet (Karl Marxs böcker indelade i X antal kapitel). En ideologi som står för ett jämställt samhälle, där skillnaden mellan rikedom och fattigdom skall utplånas. Varför ska Herr X ha 50 miljoner på sitt bankkonto medan Herr Y knappt har råd att äta.


Så om vänstern betyder det jag precis beskrev, då måste högern vara raka motsatsen om jag förstått allting rätt. Du säger att skatteminskning är mer lönsamt för personen som tjänar 16,000 än den rike? Verkligen inte, för han eller hon är den lilla procentenheten betydligt större i summa pengar. Från 16,000 till 17,000, wow en tusenlapp.. Men p.g.a. just den här sänkningen så förlorar den fattige personen så mycket mer, kanske extra tullavgift? Dyrare sjukhusbesök? Högre A-Kassa? Hur du vrider och vänder på det hela så förlorar den fattige mannen i det här "spelet".


"Ni" vann valet 2006 p.g.a. bra arbetspolitik? Nej för att det svenska folket är ett gäng blåsta idioter. De kör med sossarna i 2-3 valomgångar sen tröttnar de och vill ha något nytt, då tar alliansen chansen och kommer ut med massa skitsnack och vinner valet, dem drar ner landet i en lågkonjunktur, svensken vaknar upp och röstar på sossarna igen, så cirkulerar det, det har absolut inte ett skit med er politik att göra. Jag trodde du är lite för ung att komma ihåg Sverige i början av 90-talet men sist jag kollade upp det så var det Högern i makt och juste, lågkonjunktur igen.


Alliansen behöver folkets röster för att vinna valet, för att få chansen att styra och ställa, och enligt statistik så är mer än 90% av Sveriges befolkning "arbetarklassen" och vad säger det lilla dig som inte ens utexaminerat gymnasium? De vinner den fattige mannens röster med en massa propaganda. Now thats what we call politics.

Och en sista sak min kära bloggerska, sanningen är det som kan ses med dina egna ögon. Sverige mår dåligt, och konstigt nog händer detta alltid under alliansens regi.

Adios amigos."



I och med att jag får rösta iår så tror jag att jag måste sätta mig i detta vad nu politiken står för. För just nu har jag ingen aning om någonting förutom att det jag kände när moderaterna vann, fortfarande sitter i.

Jag ska nämligen rösta i år och faktiskt bry mig!

Kommentarer
0 KOMMENTARER   



KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0