Nattuggla

          Publicerad 2010-01-11, 02:33:17 / ♥ Hunden Ellie
Det går trögt idag av någon anledning. Känner mig fortfarande lite illamående sen igår, eller så inbillar jag mig bara. Men att pressa lika mycket som jag brukar utan att ha varit bakis är skitsvårt nu då jag har varit det. Så klockan är 20 över 2 nu och jag har fortfarande 10 min på crossen kvar att göra och 30 push-ups till. Så om 20 min kanske jag ligger i sängen. Hunden jagar en som få också, men inte vill väl hon ligga inne i mitt rum då jag trampar och det knekar och har sig? :P

Btw, när jag talar om hunden. Skulle klippa hennes klor idag. Är väldigt noga med det, att det sköts som det ska. Våran förra hund kunde man inte ens hålla på med tassarna innan hon blev rädd. Alltså bara sitta med henne i knät framför tvn och bara hålla på med dem. I och med det så var hon ju helt och hållet omöjligt då man väl skulle klippa klorna. Det gick oftast inte, pappa råkade klippa för nära pulpan så att det började blöda och då blir man ju mer avskräckt trots att det bara är ytligt.

Så jag brukar ha fredagkvällar som en kloklippningsdag och Ellie är så duktig (förutom nu då det kan komma lite trots från henne, hon sprattlar som en liten groda :P) när jag lägger henne på rygg mellan mina knän och börjar. Denna vecka blev det inte kloklippning förns idag och när jag skulle ta sporrarna så klippte jag för nära. Tycker det är skitsvårt då hon har så otroligt korta sporrar och då är de samtidigt jätteböjda. T.o.m veterinären hade problem med hennes sporrar då vi var dit. Det skar verkligen i hjärtat, första gången som jag klippte fel, hon gnällde till och så kom blodet. Skrek att de skulle komma med papper och sånt där som stoppar blodet. Ingen fara skedd, hon verkar inte ha ont, är inte rädd om tassarna och verkar inte vara så speciellt sur på mig :P haha. Så ska försöka att inte låta det avskräcka mig, klorna måste tas så då är det bara att göra det.

 

 

Guld värt!

 

 

 

 

 

Snuttan vår, helt underbar varelse! (om man bortser från voffandet som driver mig till vansinne ibland)

 


 

Nåja, lite kvällssnack. Ska väl återgå till träningen, sista passet. Sedan sova :) Godnatt gott folk!

 

 

 


Kommentarer
0 KOMMENTARER   



KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0