Bittersweet goodbye!

          Publicerad 2010-03-02, 23:43:09 / ♥ Dagbok
Har nyss kommit från Vicky och vi har haft en så trevlig kväll. Varit där i tre timmar och jag tror inte att vi satt tyst ens en liten stund. För er som inte vet så är det en väldigt kär vän. Vi kom på villovägar men hittade tillbaka till vänskapen igen och det gör mig så lyckligt glad idag. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om jag inte hade haft Vicky.

Anledningen till att vi träffades ikväll var egentligen för att säga hejdå, åh jag ryser så fort jag skriver och hör ordet. Vill inte säga det så säger som Vicky själv, vi säger inte hejdå, vi säger "Vi ses snart!" Hon ska nämligen åka iväg på äventyr, hon ska få uppleva ett annat land på ett underbart vis, lära känna nya människor och verkligen få ta del av något nytt.

Det är människor som har flyttat både långt bort och inte alls så långt bort men det känns bra att ha dem i samma land åtminstone. Det känns tryggare, bättre, för mig. Egoistiskt kanske, men man är så beroende av människor, speciellt de som är en så kär. Men nu ska hon åka så otroligt långt, det känns helt ärligt jättejobbigt. Jag brukar inte gråta, inte ofta men ikväll tog jag till tåren, mer än en gång. I bilen på väg hem så vet jag att det förmodligen är ett bra tag tills jag åker ut från den gården igen.

Herregud tänker nog många, hon kommer väl förmodligen tillbaka. Ja, det hoppas jag verkligen. Annars får jag våldgästa henne ett flertal gånger, men det känns verkligen tungt då hon är en av de bästa vännerna som jag någonsin har känt, en av de bästa människor jag någonsin har känt.

Så hon förtjänar verkligen detta, att få komma iväg och göra något för sin egen skull. Hon är för omtänksam för sitt eget bästa ibland, ibland känns det som att hon glömmer bort sig själv och vad hon vill. Så om någon verkligen ska få känna lycka, ta del av något nytt och spännande och uppleva något som kan förändra hennes liv på så många vis så är det verkligen Viktoria.

Men att jag kommer sakna henne kan jag inte låtsas som. Att jag inte blir ledsen och känner lite ängslan kan jag heller inte undanhålla. Men trots allt så önskar jag henne ett stor lycka till för jag såg ikväll hur mycket hon ser fram emot detta, ska hålla tummar och tår och så tackar vi allesammans gudarna för Skype! :)

 

Så lycka till nu vännen, du förtjänar verkligen detta!
Jag älskar dig!

Kommentarer
1 KOMMENTARER   


V säger:
    2010-03-03 | 09:59:31

Åh. alla skriver så fina saker hela tiden jag sitter ju och smågråter hela dagarna snart! Det var oerhört mysigt att ses igår och jag kommer att sakna Dig så mycket. Det finns ingen annan som säger så knasigt roliga saker vid både rätt och fel tillfälle eller har så smittsamt glatt skratt som du.

Puss på dig!


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0