Mitt yrke som telefonförsäljare!

          Publicerad 2009-05-13, 16:42:55 /
Det finns faktiskt en ljus sida med att vara telefonförsäljare. För alla förstår väl att man får ganska mycket skit? Jag skulle kunna gissa att hälften av er som läser denna blogg någon gång har snäst och varit otrevlig mot en försäljare, det har även jag. Ibland har man en dålig dag eller så är man stressad och då har man inte riktigt tid att prata med en försäljare. Sedan finns det två olika telefonförsäljare, de som kör över och de som accepterar.

Jag har iaf lärt mig två saker av detta yrke, hur jag ska vara som försäljare (och det lärde jag mig både genom mina egna erfarenheter av försäljare som har ringt till mig och hur det är att höra en osäker person på andra sidan luren) och jag har lärt mig hur man ska vara mot telefonförsäljare. Nog för att det hela beror på hur telefonförsäljaren är men är det inte någon som prackar och som är trevlig så ska jag vara minst lika trevlig tillbaka.

Det är trots allt ett jobb och i dessa tider tror jag inte att någon arbetslös som vill tjäna pengar och inte gå arbetslös utan verkligen skaffa erfarenhet och har något att göra om dagarna som känns nyttigt skulle tacka nej till ett heltidsjobb, inte ens som telefonförsäljare. Jag är tacksam över mitt jobb, att jag har en inkomstkälla som inte är så dum, jag går inte bara hemma hela dagarna och får dessutom en väldig erfarenhet på köpet. Hur man är serviceminded och hur man inte låter nergångar påverka ens arbete.


Kommentarer
4 KOMMENTARER   


Andrea säger:
    2009-05-13 | 17:47:20

Haha, ja det är inte lätt när man är hungrig inte!

Jodå, det är ganska lugnt nu faktiskt, skönt som sjutton! På jobbet då?

natasha säger:
    2009-05-13 | 17:48:51

ställ gärna en eller flera frågor till min frågestund på bloggen, puss !

Therese säger:
    2009-05-13 | 17:49:12

Egentligen e re ju sjukt ;p tänk va många samtal man gör på en dag ... och hur många säger nå snällt av dem ?... hu yeda mig ;) hoppas på nytt projekt som är som skellefteå, trevligare folk än Tab iaf!

Sara säger:
    2009-05-13 | 18:40:11

Haha aa e rädd att det ska va för mkt :P


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0