Att skaffa barn när man själv är barn

          Publicerad 2008-08-09, 15:21:36 / ♥ Dagbok
Ja, det är sjukt egentligen hur åldersgruppen idag blir lägre och lägre på de som skaffar barn. Men eftersom jag följer många bloggar som är unga mammor och läser vad de skriver och ser videor och bilder på deras barn så känns det verkligen som att de gör ett bra jobb. Det är ju som de säger, varför ska de göra ett sämre jobb än någon äldre kvinna? Det är väl mer frågan om hur man är som person.
Dock kan jag tycka att det blir lite fel om man inte hinner klart sin utbildning eller så eftersom det idag är svårare att få ett riktigt jobb om man inte har någon utbildning. MEN alla de personer som bloggar som jag läser är så pass engagerad och tar sitt ansvar att de ska fortsätta sin utbildning när de väl får tid vilket jag tycker visar än mer vilket ansvar de tar.

Sen finns det ju så många olika människor, de finns de som aldrig växer upp utan alltid har det där lösa livet och som inte riktigt har någon fast punkt och då spelar det ju ingen roll hur gammal man är när man skaffar barn. Det beror väl på när man anser att man har levt klart det där lösa livet och är redo att stadga sig och vissa är tidigare med det än andra.
Jag själv har inte längre den där viljan att åka runt överallt och festa lös varje helg eller att hinna med på alla speciella helger såsom alla dansgalor, festivaler osv. Det är kul någon gång då och då och då mest för att träffa vännerna men jag skulle helst av allt vilja flytta, bli sambo och börja mitt riktiga liv och känna att jag är på väg någonstans.

...
www.familjetorget.se

Nog om det, ska väl gå och fika eller något nu.

Pusshej!

Kommentarer
0 KOMMENTARER   



KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0