Upptagen till tusen, önskar jag var en bläckfisk! (OBS! Långt inlägg. Hoppa ner efter linjen för lättare läsning om ni är söndagströtta :P)

          Publicerad 2010-02-28, 11:20:29 / ♥ Dagbok
En bläckfisk med åtta armar, då kanske man hade kunnat göra saker snabbare. Dock vet jag inte om jag hade kunnat göra fyra saker samtidigt så skulle nog behöva några fler hjärnor då också, kanske är lika bra att klona mig. Det är nog bäst!

Det små vardagssakerna och allt annat är himla svårt att få in. Börja tänka på hur jäkla hektiskt livet egentligen är och så menar jag inte bara konkreta saker. Men att jobba samt att hinna träna och göra allt vid sidan om som att fixa, samt att hinna träffa alla människor, samt att hinna vila, det är svårt. Låter väl kanske konstigt och kan inte heller räkna upp alla grejer som måste göras inom en snar framtid för annars blir det en flopp vilket gör det ännu svårare.

Mor fyller år snart och eftersom mamma är ledig nu på sin födelsedag vilket hon inte har varit på väldigt många år så vill jag hjälpa henne att baka och ställa i den mån jag kan. Vilket tar sin tid. Ska baka en liter bullar nu idag, som tar timmar då jag är en ovan bagerska (heter det så :P dock är det värt timmarna för de blir dögoda).

Hunden tar tid, hennes pälsvård och allt annat omkring tar timmar ibland. Träningen får jag inte glömma, jag har ett mål, jag SKA bli smalare om jag så får jobba ihjäl mig. Nu när jag har sett resultat så kan jag inte bara strunta i träningen. Speciellt inte efter min sjuka vecka då jag absolut inte var pigg nog för att träna.

Jobbar några timmar per dag och är så ofantligt glad att jag slutar tidigt många dagar så jag hinner hem och göra allt som måste göras nu. Dock har jag fått lite extra timmar (vilket jag tackar gudarna för) som gör att dagarna blir lite längre.

Sen är det hemligheter både åt höger och åt vänster som behöver tid till att bli planerade så det känns verkligen som om att jag skulle behöva några extra timmar på dygnet. Hur som haver så gör jag mitt bästa och allt kommer att bli lugnare, jag lovar. Just nu prioriterar jag det som har en deadline som börjar ticka mot slutet. Hoppas att många förstår.



Idag ska jag försöka hinna städa, det är ett måste. Annars kommer det nog börja krypa saker i rummet (som mamma och pappa bruka säga :P) plus att jag varken hittar något jag ska ha och att jag knappt tar mig in till sängen.

Sedan, om jag hinner och inget annat kommer i vägen så måste jag baka en liter bullar för att lyfta bördan från mammas axlar. Nog för att hon är ledig under dagarna men hur kul är det att baka helt själva till sin egen födelsedag? Den tio:e är ni bjuden på gobullar hos familjen Jonsson ;) haha!

Nej, måste sätta fart om jag ska hinna med allt och lite till!

Kommentarer
1 KOMMENTARER   


Viktoria säger:
    2010-02-28 | 22:47:15

Tack för ikväll hjärtat, det var verkligen mysigt att ses! och dina bullar är värda att dö för.

Bra att du uppdaterar lite också, jag håller på att klicka ihjäl mig för att se om du har uppdaterat ;)



Puss, sov gott!


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0