Funderingar kring livet.

          Publicerad 2008-08-10, 17:24:58 / ♥ Dagbok
Jag känner mig så ofantligt göralös och vet inte riktigt vars jag ska ta vägen. Jag är inte nöjd med mitt liv, jag vill ha mer. Men frågan är ju vad fan jag ska göra för att få mer. Just nu känns det som om att jag bara går omkring och väntar på något, något som jag vet är värt att vänta på men vad gör jag av tiden medan jag väntar? ingenting!

Det leder till att jag blir så sur, grå och trist. Får jag ingen utmaning i livet eller där jag ser att jag inte kommer någon vart så blir jag ju tokig, får ju klaustrofobi i min egen kropp och tillvaro. Jag måste ha något nytt nu, innan jag blir tokig.

Iofs börjar jag ju jobba nu igen, men kanske jag ska försöka ta mig tid till lite mer roliga saker, göra mer. För det jag gör just nu, vilket är ingenting, är jag inte nöjd med. Jag vill kunna planera saker, bestämma saker och därmed ha något att se fram emot men så går det tydligen inte att göra. Det enda jag har att se fram emot just nu är imorgon och vilken skillnad det är att man vet att man har något att göra som man tycker är kul mot då man bara går runt på dagarna och inte gör någonting alls.

Ska fan sätta mig och planera en massa grejer nu och så ska jag hålla det. Jag ska skaffa rutiner, så att mina dagar kommer bli så mycket mer än vad de är idag. Vill inte kunna göra något bara sådär på rak arm eftersom att jag inte har något annat att göra.

Fan jag vill ha ett liv. Funderar på au pair i ett halvår, går det? eller måste det vara ett år?

pusshej!

Kommentarer
0 KOMMENTARER   



KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0