Pyzen+minnen=nostalgi

          Publicerad 2008-08-27, 13:40:41 / ♥ Dagbok
Min lillasyster har just börjat gymnasiet och jag började fundera igår hur man själv kände de första dagarna och veckorna. Läste sedan Emma (www.pyzens.blogg.se) där hon skrev om sina vantar. Då tänker väl ni; vantar, vad fan är det för speciellt med det? men oj vad speciellt det kan vara. För Emma är en vantluddssamlare som samlar vantludd i tummen på vanten och det är nostalgi.
Saknar nog skoltiden, inte lektionerna, läxorna eller allt annat tråkigt men rasterna, håltimmarna och umgänget! För visst hade vi grymt kul ibland, ganska ofta, väldigt ofta. Nej, snart kommer tårarna :P Det jag vill komma fram till är att i slutändan så var det bland den bästa i tiden i mitt liv, med eller utan alla de negativa bitarna för det har gjort mig till den jag är idag. Alla nya vänner och bekanta man har fått. Saknar många och hoppas jag får träffa några ihelgen.
Tack för tre bra år som jag aldrig kommer att glömma!

Kommentarer
1 KOMMENTARER   


Emma säger:
    2008-08-27 | 13:58:21

Tänk dig alla japp, bullar, skratt, vantludd, "grillningar" på historia-lektionen. Om man tittar tillbaka så var vi rätt knepiga ändå. speciellt de med grillningen (petra och sascha) :)


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0