Norska

          Publicerad 2008-06-26, 00:02:45 / ♥ Dagbok
Absolut inget ont om norskar, jag har alltid tyckt att deras språk har varit något speciellt. Sen jag var liten så har vi alltid åkt på semester med husvagn och när man var mindre så var det ju väldigt enkelt att hitta lekkamrater. Man hann ju knappt stiga ur bilen innan man helt plötsligt var med en flock ungar som kutade överallt.

En sommar i Övik tror jag det var så blev jag kompis med en norsk, minns tom att hon hette Jennie. Vi hade lite svårt att prata eftersom att jag inte visste vad tex (ursäkta om jag missar på stavningen på något vis) kongler, vilket var kottar. Lite svårt att ha konglekrig om man inte ens vet vad kongler är :P men det löste hon genom att kasta en kotte på mig.

Samma sak hände då hon ville att vi skulle gå till dyren, fatta ingenting och då muade hon, få förstod jag att hon menade djuren. Det är ganska otroligt att hur man som barn har så lätt att prata med varandra och förstå varandra. Min bror lekte med någon som kom från Frankrike en gång, vilket inte skulle vara så lätt idag men att sitta och leka med actionfigurer behöver nödvändigtvis inte vara så komplicerat, det gick bra att sitta och leka med ljudeffekter och skratt.

Så enkelt det var förr, eller hur. Tur man har minnen kvar, annars hade jag inte haft något speciellt att sitta och le åt just.

Det var allt för denna gång ;)

pusshej!

Kommentarer
0 KOMMENTARER   



KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0