Livet

          Publicerad 2008-09-17, 22:49:09 / ♥ Dagbok
Det är så sjukt många som funderar kring deras liv, deras framtid. Det är alltid någon i min årskull nämner det minst varje dag. Vi har nyss tagit studenten och nu känner man paniken för vad som ska hända sedan.
Alla säger, och framför allt mina föräldrar, att detta är tiden då man ska hinna göra allt roligt som man inte hinner göra då man väl har skaffat barn och familj, då man börjar det "seriösa" livet! Visst, skulle vara en dröm att få resa hur mycket man ville, flytta och plugga det man ville, köpa allt man vill i världen.  Men för att man ska kunna göra allt det där så måste man ha pengar och vem har nog bra jobb för att få snuskigt mycket pengar i denna stund då man är så färsk som man är?! Inte jag iaf. Gnetar på på posten och man sliter dessa åtta timmar och inte får jag en utlandsresa på länge än.

Jag önskar verkligen att jag var fem, kanske mer, år äldre. Jag vill inte ha det där livet som man tydligen ska ha nu, som tydligen är värt allt. Åh, det är så svårt att förklara för att inte bli dumförklarad. Men jag vill inte vara så gammal som jag är, eller rättare sagt, så ung som jag är. Jag vill bli äldre och börja ett liv som är enligt mig värt att leva. Man kanske är den önskan det dummaste man kan önska? Vad vet jag. Kanske hade jag ångrat det mer än något annat om jag väl hade börjat "det där livet" redan.
Dock kan man aldrig veta någonting innan, hela livet är en chansning, det är bara att hoppa och det finns aldrig någon återvändo. Jag kan erkänna att jag är väldigt feg, vågar aldrig hoppa. Måste alltid ha en plan b och har jag inte det så vet jag inte vars jag ska ta vägen. Hemskt, riktigt hemskt.

Så... när vågar man ta steget? När är det meningen att man ska ta steget? Finns det ens några svar på något? :S

nej, tror jag lägger mig!
Hej!

ps.Emma, min dutt, ringer dig någon dag. Man har fan inget liv, man sover bara, man hinner ingenting. Inte tvätta en bil i fyra timmar iaf ;P Men jag ringer, för jag vill ha en riktig pratstund med dig!
Puss. ds.

Kommentarer
2 KOMMENTARER   


Lisa säger:
    2008-09-18 | 12:44:02

Jag tror att allt sånt där löser sig. Det hör nog till den här åldern också att längta efter något mer. Det sägs att nu är den bästa tiden i våra liv men det är ändå svårt att uppskatta det för att man bara funderar på framtiden istället. Det har nog alltid varit så, även för våra förälrar när dom var i vår ålder. Det är därför dom tjatar nu på oss att vi ska passa på att roa oss innan det är försent :P



Sen när vi blir gamla kommer vi kolla tillbaka och ångra att vi inte gjorde det mer och sen tjata på våra barna att dom ska det :P

Lisa säger:
    2008-09-18 | 17:36:23

haha, ja exakt! Jag har kommit fram till att det bästa är nog bara att go with the flow så att säga.. förr eller senare löser sig allt :)


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0