Ge blod, Ojämn puls! Farligt?

          Publicerad 2009-04-07, 16:13:43 / ♥ Dagbok
Det gick inte för mig, jag hade för ojämn puls (?). Hon frågade hur jag mådde osv och jag svarade att det var helt okej med tanke på omständigheterna, alltså, jobbar länge och mycket plus dåliga matvanor i och med det. Hon sa
s - Du har så ojämn puls och du borde uppsöka läkare.
c - jaha, men vad kan hända då?
s - Det vill jag inte spekulera om, men du kan vara utmattad och trött, svag i kroppen.
c - Jo, det har ju varit en tuff vecka, det har det.

Gick därifrån med ett riktigt hårt bultande hjärta. Jaha, var innebär detta? Fick inge svar, hon ville inte ge mig något svar (?). Så sökte på google när jag kom tillbaka på jobbet. Måste kanske göra ekg? Nog för att idrottslärare har tagit puls på mig tidigare så har jag aldrig haft något problem. Nu säger hon att jag måste uppsöka läkare så fort som möjligt. Jag känner mig ju utslut, det kan jaghålla med om, sover dåligt och all min vakna tid så är jag ju verkligen på jobbet eller i bilen på väg till eller från jobbet.

Nu tänker ju säkert vissa "Men herregud, varför orkar hon inte med det?" men jag har ju känt att jag inte pallar då de har ökat tiderna och dessutom jobb på helgerna. Det är ju från person till person. Mitt huvud värker konstant och jag har inte haft "pigga ögon" på länge. Men det är ju itne så att jag mår riktigt illa av det, att jag känner mig konstig på något vis elelr sjuk eller så.

Riktigt tråkigt och trist, speciell då jag varken har tid eller ork att gå till läkarn, måste ju gå tidigt på morgonen då och är nog trött även efter sömnen jag får idag.

Ja, lite orolig blev jag då allt, kändes som att det behövdes komma ut och om någon har haft samma problem eller hört samma sak eller har någon liten aning om det kan bero på stressen och utmattningen, skriv gärna en kommentar då.

Jaja, ska återgå till jobbet, har inte sålt bra idag och det är verkligen inte bra!

pusshej!

Kommentarer
2 KOMMENTARER   


Emma säger:
    2009-04-07 | 17:28:24

Älskling ta det lilla lugna nu över helgen och gör ingenting, umgås med familjen bara. INGA MÅSTEN! Lova mig det. Du är nog bara stressad som min squeak brukar vara. Men känner du att du mår konstigt dåligt så far till doktorn! Lita på magkänsla och mammor brukar vara bra att ha i sådana lägen. Puss!

Therese säger:
    2009-04-07 | 17:40:08

Men shit! Om hon tycker att du ska kolla upp dig så tyck ja verkligen du ska gøra de också! Kankse håll på bli utbrænd ? Kænner sjælv också att de ær ett krævande jobb... å då kør jag inte till å från å jobba int øvertid.. magen ær upp i as, mår illa och ær typ aldrig hungrig, stressad ær ju bara førnamnet och huvvet ha ju værkt varenda dag på jobb... nu nær ja ha vare hemma ha jag int ens kænnt nått i huve.. men magen ær int hundra.. Psykisk stress ær farligt =( Hoppas du hinner vila upp dig under påsken!!


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0