Äntligen har jag fått svar!

          Publicerad 2009-08-12, 11:47:59 / ♥ Önskar mig!
Angående Nokia N97. 

Grannen till mig på jobbet har en qtek 9100 och på den finns det heller inte åäö som enskillda tangenter eller vad jag ska säga. Utan det finns tre tangenter (de tre till höger om space på bilden som jag infogade bilden till) som fungerar som åäö. För att kunna skriva in dem på t.ex. ett sms så trycker hon på en tangent (den med en prick på längst ner i vänstra hörnet) två gånger och då fungerar endast mindre symbolerna på knapparna, t.ex. symbolen + på tangenten v. För att sedan kunna återgå till de vanliga tangenterna så trycker hon två gånger till på samma tangent (den i vänstra hörnet längst ner med en prick på) och då fungerar tangenterna som vanligt.







Tydligen så fungerar Nokian ungefär på samma sätt, dock sitter "funktionsknappen" på höger sida längst ner istället. Sedan fungerar K, L och . som å, ä och ö. Det känns inte alls krångligt då jag testade att skriva på hennes igår.






Detta känns bra nu :P

Kommentarer
3 KOMMENTARER   


shami säger:
    2009-08-12 | 13:10:17

hey nice blogg

Vill du vinna gratis present kort? Ja vet att du vill det det är bara att besöka min sida för mer info!

julia säger:
    2009-08-12 | 13:56:29

härlig blogg =)

LINDEROTH säger:
    2009-08-13 | 01:43:23

Väldigt bra att veta :)


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0