Paket hämtat!

          Publicerad 2009-06-04, 15:12:34 / ♥ Önskar mig!

Då var det avklarat.

Jag vet iaf vad jag ska köpa till mig själv då jag fyller år, lapplandsringen, den är så ofantligt fin i guld. 2600:- är lite dyrt men vafan, det är ju ändå i guld så.


Lapplandsringen

Denna ring skapad och tillägnad landskapet Lappland.

Den är helt nydesignad samtidigt som den anknyter till

en äldre ringtradition.

Lapplandsringen har en centralt placerad knopp.

Den vill påminna om den samiska sägnens Polstjärna,

som alltid pekar mot norr och markerar stödet som håller himlavalvet uppspänt.

Polstjärnan "fyra strålar" är stjärnvindar i de fyra vädersträcken, norr, söder, öster och väster.

De fyra hjärtan, som var för sig symboliserar

kärlek, ansluter också till fyrklöverns fyrtal, som

betyder lycka för den som finner den.


Ringen tillverkas i silver,guld och vitguld.

Som tillbehör finns även hängsmycke och örhänge lika ringen.


Kommentarer
2 KOMMENTARER   


Viktoria säger:
    2009-06-04 | 15:20:22

tjusigt, men dyrt. :(

cecilia säger:
    2009-06-04 | 15:37:13

Viktoria -



Ja, verkligen, allt som är gott är onyttigt och allt fint är dyrt :P VART ÄR RÄTTVISAN ;P


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0