Vilken kväll

          Publicerad 2009-03-26, 23:10:19 / ♥ Dagbok
Igår hade jag världens energi, direkt när jag kom hem fixade jag lunch och middag sedan ställde jag mig och bakade en morotskaka. Efter det så skrev jag upp receptet (som jag fick av Vicky) i mammas handskrivna och alldeles egna receptbok. Ikväll är det däremot inte alls en sådan energi på mig. Är jättetrött och jätteless, trots att det har gått bra för mig idag på jobbet. Kan vara att precis allt blev fel ikväll, önskar att jag hade gjort annorlunda. Men man kan inte ändra saker som redan skett, det är ju ett som är säkert.

Imorgon blir det jobb fyra timmar, hem, äta, vila så mycket jag kan sen hämta syster mitt i natten, hon ska på fest. Sen åka hem och sova några få timmar för att sedan kliva upp klockan sju, eller snarare halv sju för att jobba några extra timmar på lördagen. Tjäna lite extra pengar, HEJ BMW, here I come. Sedan jobbar jag till två, tre den dagen, som senast fyra. För sen måste jag hem för att få träffa min bror som väldigt sällan kommer hem och äta tre-rätters som mamma ska göra. Mycket gott verkar det ska bli. Kanske man kan ta några glas vin den kvällen också, bli lite på lyset då man ändå är helledig på söndagen.

Ja, det var nog min helg. Konstigt nog så känns det ändå som att min helg kommer att bli den bästa på länge, dock kommer jag verkligen att vara trött veckan som kommer då det inte kommer att bli så mycket till vila. Men vafan, man lever bara en gång, right?!

Det var min kvällstalk! Peppa för imorgon de få timmar som ska göras och sedan invänta helgen med öppna armar. Härliga tider. Äntligen känns det som lite frihet!

Nej, nu ska jag sova. Så godnatt folket och ha en bra helg om jag glömmer att hälsa det imorgon :)

pussgodnatt!

d




Kommentarer
0 KOMMENTARER   



KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




TILL STARTSIDAN
http://gabriellaj.blogg.se

RSS 2.0